החשיבות של התקנת מוצרי חשמל ע”י אנשי מקצוע

כל אחד מאתנו, או לפחות רובנו, מחזיק מעצמו בעל מקצוע בפוטנציה. מספיק שיש לנו כלי עבודה ופעם גם הצלחנו לדפוק מסמר בצורה נכונה, ומיד הפכנו בעיניי עצמנו, ואולי גם בעיניי אחרים, לבעלי מקצוע. מבחינתנו אין שום סיבה להזמין איש מקצוע בכדי להתקין טלוויזיה חדשה, מכונת כביסה, כיריים או מקרר, הרי אנחנו יכולים לעשות זאת בעצמנו… כמה מסובך זה כבר יכול להיות?

אז זהו, שלעתים זה די מסובך, עלול להיות מסוכן ובמקרים רבים אף עשוי לגרום לנו לאבד את האחריות בעבור המוצר שרכשנו. כדי להימנע מכך, חשוב להיעזר באנשי מקצוע ולא לבצע התקנה של מוצרי חשמל בעצמנו. עלינו להזמין אנשי מקצוע שמתמחים בהתקנת מוצרי חשמל, כי זה הדבר הנכון והבטוח לעשות. אם לא נעשה זאת, אנו עלולים לגרום נזק לסביבה ולעצמנו. עדיף לשלם סכום כסף נוסף, לפנות זמן, ולדאוג שאיש מקצוע יעשה זאת בשבילנו.

חשוב לזכור שלא כל מוצר חשמלי מצריך התקנה בסיסית בלבד. ישנם מוצרי חשמל רבים המצריכים התקנה מעט יותר מסובכת, הכוללת מגוון פעולות כמו ריתוך פלסטיק, חיבור חוטי חשמל, חיווט, הדבקות תעלות, חיבור לבלוני גז, חיבור למערכת המים ועוד. מדובר על פעולות שלא כדאי שנבצע בעצמנו, עדיף שגורם מקצועי יבצע זאת עבורנו, גם אם יש לנו את כל כלי העבודה הנדרשים.

מדוע חשוב להזמין אנשי מקצוע לביצוע העבודה? ובכן, יש לכך מספר סיבות:

  • בדיוק מאותה סיבה שאנחנו לא ננסה לטפל בעצמנו כשאנחנו חולים אלא נלך לרופא, כך כשאנחנו צריכים לבצע עבודה מסוימת בבית, כולל כזו שקשורה להתקנה פשוטה של מוצרי חשמל, עלינו להזמין איש מקצוע שמתמחה בכך ולא לעשות זאת בעצמנו. בעל המקצוע למד את המקצוע, יש לו את הידע ואת הניסיון הדרושים לכך. אין היגיון שאנחנו ננסה לעשות משהו שלא למדנו, בזמן שאנחנו יכולים להזמין מישהו שמתמחה בכך.
  • זה לא רק מה שאנחנו יודעים, אלא גם מה שאנחנו לא יודעים. בעל מקצוע ידע כיצד לגשת לבעיות שעלולות לצוץ במהלך ההתקנה, בעוד שאנחנו לא נדע אם קיימת בעיה, וגם אם אכן נבין שישנה תקלה, סביר להניח שלא נדע כיצד לטפל בה כמו שצריך, או שלא נדע מה ההשלכות של התקנה לקויה שביצענו, משום שלעיתים ההשלכות אינן מידיות והנזק למוצר החשמלי ייגרם בטווח הרחוק. לעומת זאת, בעל מקצוע שעוסק בהתקנת מוצרי חשמל בכל יום, ידע לאתר תקלות במהירות, לפתור אותן בזריזות ולמנוע הרס עתידי למכשיר שרכשנו.
  • במקרים רבים, אנו עלולים לאבד את האחריות בעבור המוצר שרכשנו, במידה ולא תתבצע הובלה והתקנה ע”י אנשי מקצוע ומתקינים מקצועיים מטעם החנות או הרשת שבה רכשנו את המוצרים. מכיוון שמדובר במוצרי חשמל, לרוב מדובר במוצרים שעלותם איננה נמוכה והם אמורים לשרת אותו למשך שנים, ועל כן חשוב מאוד לא להתפתות “ולחסוך” כמה מאות שקלים בעבור ההתקנה, כי החיסכון הזה עלול לעלות לנו בעתיד ביוקר.
  • איש מקצוע מחזיק בסט כלים מקצועיים, חזקים ומגוונים הנדרשים לצורך ביצוע העבודה, הן עבור התקנה פשוטה והן עבור התקנה המצריכה פעולות מורכבות יותר. זה מהותי כי כך הוא יכול לבצע את העבודה כנדרש, מבלי שיצטרך לאלתר או לחפש פתרונות חלופיים, במידה והוא נתקל בבעיה כלשהי.
  • התקנה עצמית עלולה להיות מסוכנת הן עבורכם והן עבור הסובבים אתכם. שימוש בכלי עבודה מקצועיים מצריך ידע, ניסיון ומיומנות. שימוש פזיז בכלי עבודה חד או כבד, עשוי לגרום לכם לפציעה חמורה, או גרוע מכך – התעסקות לא זהירה עם חוטים חשמליים עשויה אף לסכן את חייכם. באופן דומה, התקנה לא מקצועית עלולה לסכן מאוד את משפחתכם, גם אם לא התכוונתם לכך – התקנה “פיראטית” ולא מקצועית של כיריים גז, מסוכנת במיוחד, ועלולה לגרום לדליפת גז, שעשויה להסתיים באסון כבד.

לסיכום, הימנעו מהתקנה עצמית של מוצרי חשמל, בייחוד כאשר מדובר במוצרים שהתקנה לא תקינה, עלולה לסכן את חייכם. עדיף להזמין גורם מקצועי למרות העלות הכלכלית. זה בטוח יותר, חוסך זמן, ויותר משתלם בטווח הארוך.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday